בינה בפריים טיים: הרגע ששינה את עולם הפרסום
זה היה רגע שאי אפשר היה להתעלם ממנו: במהלך משחק מספר 3 בגמר ה-NBA, מיליוני צופים נחשפו לפרסומת ביזארית, מופרעת ובלתי צפויה שכל כולה נוצרה בבינה מלאכותית. הפרסומת, שהופקה עבור Kalshi – פלטפורמה להימורים על אירועים עתידיים – נבנתה מאפס על ידי יוצר הבינה PJ (אייס) אצ'טורו, וכוללת סצנות של חייזר שותה בירה, בריכה מלאה בביצים, וסבא קשיש עטוף בדגל ארה"ב. וזה רק קצה הקרחון.

הפרסומת שנוצרה ב-2,000 דולר בלבד
במקום תקציבי ענק של מאות אלפי דולרים, Kalshi הסתפקה בתקציב של 2,000 דולר בלבד, וזמן הפקה של יומיים. התוצאה: סרטון בן 30 שניות שנוצר כולו באמצעות מודל הווידאו החדש של גוגל, Veo 3, הכולל יכולות טקסט לווידאו ואודיו.
הבמאי PJ אצ'טורו הפיק את הקליפ תוך שימוש ב-300 עד 400 ג׳ינרוטים שונים במחולל הווידאו Veo 3, מהם נבחרו 15 קטעים סופיים. לדבריו, זה הפחית את עלויות ההפקה בכ-95% לעומת תהליך מסורתי – מה שמציב רף חדש לעולם הפרסום.
איך יוצרים פרסומת בבינה מלאכותית?
התהליך כלל תסריט בסיסי שנכתב בשיתוף עם כלי הבינה Gemini, מהם גובשו דמויות קיצוניות בסיטואציות מוגזמות, בהתאם לסגנון המטורלל של הפרסומת. כל שוט קיבל פרומפט מדויק, שמזכיר תיאור תיאטרלי של סצנה מסרט – מה שתרם לאחידות ולעושר הוויזואלי.
לדוגמה: "שוט רחוב במיאמי בלילה, גבר לבן בשנות ה-60 לחייו עם כובע קאובוי נוצץ, לבוש בטי-שירט ורודה ומכנסיים קצרים בירוק ניאון, מחזיק צ'יוואווה רועד…".
סטייל "לא מלוטש" – אבל ממכר
הפרסומת של Kalshi מתבלטת בסטייל לא מלוטש, כמעט כאוטי. בדיוק הסגנון שזוכה לאלפי שיתופים ברשתות החברתיות. זו לא טעות, אלא מגמה מכוונת – מה שאצ'טורו מכנה “high-dopamine Veo 3 videos”. לדבריו, זו הולכת להיות מגמת הפרסום המובילה של 2025.
מה זה אומר על עתיד הפרסום?
ההצלחה של Kalshi מבהירה דבר אחד: פרסומות בבינה מלאכותית כבר כאן, ולא רק כגימיק. מטא, אמזון ואפילו נטפליקס משקיעות בטכנולוגיה שתאפשר הפקת תוכן אוטומטית. ועם עלויות נמוכות, גמישות הפקה וסגנון מדבק – קשה לראות מי יוכל להתעלם מזה.
אצ'טורו עצמו מסכם את זה כך: "רק בגלל שזה זול לא אומר שכל אחד יכול לעשות את זה – עדיין צריך כישרון, בעיקר בהומור. בעולם שבו תשומת הלב היא המטבע המרכזי, מי שיודע להצחיק – ינצח.״
סיכום: הקלף החדש של המותגים
מה שהיה פעם תלוי באולפנים, צלמים וצוותי ענק – עכשיו נמצא בידיים של יוצרים בודדים עם גישה לכלים הנכונים. הפרסומת של Kalshi אולי התחילה כגימיק, אבל היא מאותתת בבירור על הכיוון החדש של תעשיית הפרסום: מהירות, גמישות, חוויה – ובמחיר שפוי.
אז בפעם הבאה שתראו חייזר שותה בירה בפרסומת בטלוויזיה – תדעו שזה לא חלום. זה העתיד.
מדהים!!
תודה על עדכון מרתק