12 ימים של חדשנות: "שיפמס" של OpenAI
OpenAI פותחת את עונת החגים עם קמפיין "שיפמס" – 12 ימים של הכרזות על מוצרים ופיצ'רים חדשים. החל מה-5 בדצמבר, החברה מתכננת לחשוף בכל יום כלי חדש, דמו או שדרוג טכנולוגי שמסמן את העתיד של הבינה המלאכותית. CEO סם אלטמן הכריז על המהלך בכנס DealBook של The New York Times, והבטיח חגיגה של חידושים.
יום 1: o1 ו-ChatGPT Pro
ביום הראשון, OpenAI השיקה את גרסת o1 המלאה – מודל בינה מלאכותית מתקדם המסוגל לבצע ניתוחים מעמיקים ולהתמודד עם משימות מורכבות. המודל זכה לשדרוגים משמעותיים שמקטינים את שיעור השגיאות ב-34% ומשפרים את מהירות העיבוד ב-50%. יחד עם o1, הושק ChatGPT Pro, מנוי פרימיום המעניק גישה בלתי מוגבלת למודל המתקדם במחיר של $200 לחודש. כן, קראתם נכון – רוצים גישה בלתי מוגבלת למודל הכי מתקדם בעולם כיום, שלמו כ-720 שח בחודש!!!
יום 2: Fine-Tuning מותאם אישית
ביום השני, OpenAI הכריזה על פלטפורמת Fine-Tuning שמאפשרת למשתמשים להתאים את מודל o1 לצרכיהם באמצעות אלגוריתמים מבוססי חיזוק. בין השותפים הראשונים לטכנולוגיה הזו נמצאים סוכנות הידיעות Reuters והמעבדה הלאומית של ברקלי, שפיתחו כלי מותאם לתחומים כמו ייעוץ משפטי וזיהוי מחלות גנטיות נדירות.
ציפייה ל-Sora ולחידושים נוספים
אחד השיאים הצפויים בקמפיין הוא השקת Sora – כלי חדשני להמרת טקסט לוידאו, שכבר עבר בדיקות במסגרת גרסת אלפא סגורה. Sora עוררה עניין רב, במיוחד בתעשיית האמנות הדיגיטלית, שם נערכו ניסויים בכלי ליצירת וידאו בעזרת אלגוריתמים. בנוסף, OpenAI מתכננת להציע פונקציות חדשות למודלים קיימים, כולל מצב קול חדש בסגנון סנטה למשתמשי ChatGPT.
העתיד של OpenAI
קמפיין "שיפמס" מצביע על כיווני ההתפתחות הבאים של OpenAI: מעבר מטכנולוגיות כלליות לכלים ממוקדים שמשרתים קהלים מקצועיים ואנשי טכנולוגיה כאחד. בעוד התחרות עם ענקים כמו Google, שכבר השיקה את Veo, מעלה את הרף, OpenAI מוכיחה פעם נוספת שהיא מובילה בתחום. בין אם מדובר בשיפור ביצועי מודלים קיימים או בהשקת כלים פורצי דרך, "שיפמס" מבטיח להיות נקודת ציון משמעותית בעולמות הבינה המלאכותית. אמשיך לעדכן במהלך תריסר ימי ההכרזות