לא רק שופינג: Doppl משנה את כללי המשחק
גוגל שוב מטלטלת את עולם הבינה המלאכותית – הפעם עם Doppl, אפליקציה ניסיונית חדשה שפותחה במסגרת Google Labs. הרעיון פשוט אך עוצמתי: לקחת תמונה מלאה של עצמכם, להעלות אותה לאפליקציה – ולהתחיל למדוד בגדים בצורה וירטואלית, בכל רגע שתחפצו.
האפליקציה מאפשרת לא רק לדמיין איך תיראו בפריטים שאהבתם מהאינטרנט, אלא גם להפוך את התמונות הסטטיות לווידאו מונפש שממחיש איך הבגד נע על גופכם. כך, תוכלו לקבל תחושת מציאות הרבה יותר מדויקת – לפחות בכל הנוגע לסגנון אישי. בהזדמנות הזו, שווה לציין את Pele Ai, הסטארטאפ הישראלי של רינת קינן, שמציע בדיוק את אותו הדבר ואף מעבר – פלא מציעים גם המלצת מידה באמצעות אלגוריתם שהם פיתחו. הפיתוח של פלא נמצא בחנות האפליקציות של שופיפיי וזמין לכל מי שיש חנות אונליין מבוסס שופיפיי. בעוד גוגל מציעה את השירות לצרכן הקצה, שיכול להתנסות בבית בשביל הכיף, פלא כבר מוטמעת באתרים של מותגים וחברות ולמעשה פונה לשוק העסקי – ודרכו מנגישה את השירות לצרכן שנהנה מחווית קניה מהנה ויעילה יותר.
(סרטון באדיבות Pele AI)
כך זה עובד: מחלום לסטייל בלחיצת כפתור
חזרה לדופל של גוגל… כדי להתחיל, מעלים לאפליקציה תמונה, גוף מלא שלכם. לאחר מכן, תוכלו לבחור כל תמונה של בגד – מהאינטרנט, רשתות חברתיות, תמונה של חבר או אפילו פריט שמצאתם בחנות יד שנייה – ולהלביש אותו וירטואלית על הדמות שלכם.
Doppl תציג לכם תוצאה מיידית – ובמידת הצורך תאפשר גם ליצור וידאו קצר שידגים את האאוטפיט בתנועה. ככה תראו איך הוא יושב, זז, ואולי גם אם הוא מחמיא או לא.
העתיד של שופינג? או עוד ניסוי של גוגל
האפליקציה עדיין בשלבים ניסיוניים – והיא זמינה כרגע רק למשתמשים בארצות הברית, מעל גיל 18, עם חשבון גוגל פעיל. כמו בכל מוצר ניסיוני, גם כאן לא הכל מדויק: מידות, טקסטורות ותנועת הבד עשויים שלא להיראות כפי שייראו במציאות.
עם זאת, Doppl מציעה חוויה אינטראקטיבית, חדשנית וממכרת – במיוחד לחובבי אופנה ולמי שמחפשים לגלות מחדש את הסגנון האישי שלהם. היא גם מוסיפה שכבה חברתית, עם אפשרות לשתף את הלוקים עם חברים או עוקבים.
ומה גוגל מרוויחה מכל זה?
מעבר לחדשנות, Doppl מסמלת גם ניסיון של גוגל להבין טוב יותר את דפוסי הקנייה, הסגנון וההתנהגות של המשתמשים. האינטראקציה עם בגדים דיגיטליים, השיתוף החברתי, והבחירות שאנשים עושים – כל אלה הם מקור זהב לניתוח טרנדים ולפיתוח עתידי של כלים מבוססי בינה בתחום הקמעונאות.
האפליקציה גם מהווה המשך ישיר לפיצ’רים של Google Shopping, שכבר מאפשרים לנסות פריטים על דמויות מודל שונות. Doppl לוקחת את זה צעד קדימה – וממקדת את החוויה סביבכם.
סיכום: הראי, הראי שעל הקיר הדיגיטלי
Doppl מביאה את השאלה הנושנה "מה ללבוש היום?" לעידן חדש, שבו האינטואיציה מתחלפת באלגוריתמים, והתלבטויות מול המראה מוחלפות בווידאו מונפש. זוהי לא רק אפליקציה של סטייל – אלא כלי שמאתגר את הדרך בה אנחנו תופסים זהות, ביטוי עצמי, וטכנולוגיה.
האם היא תגיע גם לישראל? האם בעתיד נוכל למדוד בגדים ישירות דרך המשקפיים החכמים שלנו? ומה יקרה כשה-AI גם ימליץ לנו מה הכי מתאים לאירוע הבא? העתיד ממש כאן – והוא לבוש היטב.
פלא של ממש!!
אין מרגש יותר מלראות את גוגל משיקה כלי חדש ולגלות שאנחנו כאן בישראל כבר שם ואפילו עם פיצ'רים מתקדמים יותר. Pele AI של Rinat Keinan ו Nitzan Tal עושה בדיוק את זה וגם יותר מזה בזכות התאמה אישית, המלצת מידה, והטמעה חכמה בחנויות שופיפיי.
אני ראיתי מתחילת הדרך את האנשים האלו שראו חזון, אומץ ודיוק טכנולוגי וגאה ממש להיות חברה שלכם ולראות את כל זה מתרומם ורוקם עור וגידים. הכי מגיע לכם בעולם אלופים!! גאווה ישראלית!! 🇮🇱✨