Copilot מקבל קול וראייה: שינוי משמעותי בשימוש ב-AI
מיקרוסופט שדרגה את Copilot, העוזר האישי שלה המבוסס על בינה מלאכותית, עם תוספות חדשניות של יכולות קול וראייה. העדכונים כוללים אפשרות לקיים שיחות טבעיות עם העוזר, המאפשרות קטיעת שיחה באמצע מבלי לאבד את ההקשר, וגם אפשרות שהעוזר יראה את מה שהמשתמש רואה ויגיב בהתאם. Copilot לא רק מקבל את המידע בצורה טקסטואלית אלא יכול לספק תובנות על תמונות, דפים אינטרנטיים, ומוצרים שהמשתמש מתבונן בהם.
לדברי מוסטפה סולימן, מנכ"ל Microsoft AI, הטכנולוגיה החדשה מאפשרת ל-AI לדבר בשפה שלנו, לראות את מה שאנחנו רואים ולשמוע את מה שאנחנו שומעים. זהו צעד משמעותי בפיתוח עוזרים אישיים חכמים יותר המסוגלים להשתלב בשגרת החיים באופן יותר טבעי וחלק.
עוזר אישי עם אופי: תמיכה רגשית והתאמה אישית
בנוסף ליכולות הקול והראייה, מיקרוסופט שמה דגש על כך ש-Copilot יהיה יותר "מעודד" ומשתף פעולה עם המשתמשים, עם אופי תומך ואנרגטי יותר. העוזר יכול לסייע גם במטלות יומיומיות, כמו לקחת הערות בפגישות רופא או לעזור בתכנון מסיבות יום הולדת לילדים.

השדרוג הופך את Copilot לחבר דיגיטלי אישי, מותאם להעדפות ולמטרות של המשתמש. לאורך הזמן, העוזר יוכל להתאים את עצמו למנהגים האישיים של המשתמש ולספק תמיכה מדויקת יותר על פי צרכיו.
סולימן מציין כי המטרה היא ליצור חוויית משתמש רגועה יותר, שבה הטכנולוגיה תומכת ומסייעת, ולא יוצרת מתח או עומס מידע.
יישומים נוספים של היכולות החדשות
אחד היישומים המעניינים של Copilot Vision הוא האפשרות לבקש מהעוזר חוות דעת על מוצרים, מתכונים, או אפילו טיפים בזמן משחקים כמו Minecraft. היכולת לראות את המסך ולספק הערות על טקסטים, תמונות ומוצרים פותחת אפשרויות חדשות לאינטראקציה טבעית עם AI. בנוסף, Copilot יוכל להציע פתרונות מורכבים בצורה הדרגתית ומעמיקה יותר, בדומה למודל ה-Think Deeper, המבוסס על אלגוריתמים של OpenAI.
העתיד של Copilot: עוזר מותאם אישית לכל אחד
מיקרוסופט מתכננת להמשיך ולשפר את Copilot, עם מטרות להפוך את העוזר לאינטואיטיבי ודינמי עוד יותר, כזה שמלווה את המשתמש לאורך זמן ומציע תמיכה מלאה, מאירועים אישיים ועד החלטות קריטיות. Copilot מציב סטנדרט חדש לאינטראקציות עם טכנולוגיה, ומהווה דוגמה ליכולת של AI לשדרג את חוויות היומיום שלנו.