המעבר לבינה מלאכותית ביצירת מוזיקה
רם גופאל וארמה, במאי ותיק ובעל שם בתעשיית הקולנוע ההודית, הצהיר לאחרונה על החלטתו לוותר על שיתוף פעולה עם מוזיקאים אנושיים ולעבור לשימוש בלעדי במוזיקה שנוצרת על ידי בינה מלאכותית.
המהלך המפתיע של וארמה מדגיש את הנוכחות ההולכת וגדלה של הבינה המלאכותית בתעשיות היצירתיות. וארמה, הידוע בשל סרטים כמו "Rangeela" ו-"Satya", מתכוון לשלב מוזיקה שנוצרת על ידי אפליקציות כמו Suno ו-Udio בפרויקטים העתידיים שלו, והסרט הראשון שבו כל המוזיקה הופקה באמצעות AI הוא הסרט "Saree".
זה השיר ההינדי הכי טרנדי (נכון לכתיבת כתבה זו) בסונו.
לדבריו, המוזיקה עדיין נובעת ממחשבותיו, כאשר הוא מבהיר את רצונותיו לתוכנה.
אגב, התמונה הזו של וארמה נעשתה בבינה – אם הוא יכול להחליף, גם אנחנו יכולים…
הביקורת על שימוש במוזיקה אנושית
ורמה התייחס לקשיים ולבעיות הכרוכים בעבודה עם מוזיקאים אנושיים, תוך ביקורת על עיכובים ותזמון לא מדויק מצד המלחינים והכותבים. לדבריו, הפקת מוזיקה אנושית היא תהליך איטי ויקר, והבינה המלאכותית מציעה פתרון מיידי וחסכוני. הוא צופה שמוזיקאים אנושיים, מלחינים וזמרים יושפעו משמעותית עם הזמן ואף ייעלמו, ככל שהבינה המלאכותית תתפתח ותשפר את יכולותיה.
השתלבות הבינה המלאכותית בתעשיית הקולנוע ההודית
הודו מובילה את תעשיית הקולנוע בעולם מבחינת כמות ההפקות השנתית ותעשיית המוזיקה ההודית הענקית מפיקה עשרות אלפי שירים בשנה. כשמביטים בנתונים הללו, מבינים עד כמה המהלך של וארמה מייצג שינוי משמעותי בתעשייה המקומית. הוא אף מדווח כי מספר חברים במאים נוספים גם מתלהבים מהפוטנציאל של הבינה המלאכותית ורואים אותה ככלי חשוב בהתפתחות העתידית של תעשיית הסרטים בהודו.
תחזית לעתיד
המהלך של רם גופאל וארמה הוא רק דוגמה אחת להשתלבות הבינה המלאכותית בתעשיות יצירתיות מסורתיות, כמו קולנוע ומוזיקה.
בעוד שישנם קולות המבקרים את השימוש המוגבר בטכנולוגיה בתחומים אלו, וארמה טוען כי ה-Ai לא באה להחליף את היצירתיות האנושית, אלא לשפר אותה.
לפי וארמה, מי שיצליח להבין כיצד להפיק מהטכנולוגיה את המיטב, יהיה זה שיישאר רלוונטי בתעשייה המשתנה במהירות.