ai-superbowl-ads-2025
ai-superbowl-ads-2025

מהפכת הבינה המלאכותית בפרסומות הסופרבול – האם נפלנו בפח?

בסופרבול 2025, הקרב האמיתי לא היה על המגרש – אלא בין ענקיות הבינה המלאכותית שנלחמו על תשומת הלב של הצופים. גוגל, OpenAI ומטא שפכו מיליוני דולרים על פרסומות שנועדו לשכנע אותנו שה-AI הוא החבר הכי טוב שלנו. אבל האם המסר עבר, או שמא הפרסומות חשפו את הפער בין חזון למציאות? הצטרפו למסע אל מאחורי הקלעים של קמפיין הבינה המלאכותית הגדול בהיסטוריה.

תוכן עניינים

אם עד היום הסופרבול היה חגיגה של מותגי מזון, מכוניות ובירה – השנה, ענקיות הבינה המלאכותית גנבו את ההצגה.
מיליוני דולרים נשפכו על פרסומות שנועדו לקרב את ה-AI ללב הצופים, תוך שימוש ברגש, הומור, ונוסטלגיה. אבל האם זה עבד?

OpenAI, גוגל, מטא וסיילספורס הציגו קמפיינים נוצצים ועמוסי שחקנים שניסו לשכנע אותנו שה-AI כבר כאן, והוא לא איום – אלא עוזר, חבר ואפילו חלק מהמשפחה או העסק. אך למרות ההפקות המרשימות, חלק מהפרסומות הצליחו יותר מאחרות, וחלקן דווקא חיזקו את החשדנות הציבורית כלפי הבינה המלאכותית.

ChatGPT – המהפכה או החמצה?

OpenAI קיוותה לגנוב את ההצגה עם הפרסומת הראשונה שלה אי פעם בסופרבול. במקום להתמקד בשימושיות של ChatGPT, החברה ניסתה למקם את עצמה כאבן דרך בהיסטוריה האנושית – לצד המצאת האש, הגלגל ונחיתת האדם על הירח.

ניוזלטר Ai של קהילת הבינה המלאכותית
הישארו בחזית הידע עם ניוזלטר Ai

הפרסומת הייתה אמנותית, שחור-לבן, עם מוזיקה קצבית ואנימציה נקודתית (Pointillism). המסר היה ברור: הבינה המלאכותית היא הצעד הבא באבולוציה של האנושות. אך למרות היומרה, רבים מהצופים נותרו מבולבלים, ולא הצליחו להבין מה בדיוק ChatGPT מציע להם. הנסיון לדבר על בינה מלאכותית במובן הרחב מבלי להיכנס לכלים ספציפיים זה למעשה מהלך קלאסי בפרסום בו מותג רוצה לקחת בעלות על הקטגוריה, ובמקרה שלהם יש על מה להסתמך כי הם היו הראשונים להשיק צ׳ט בוט ועד היום, שנתיים וחודשיים אחרי, כל התעשייה משווה את יכולות הצ׳ט בוטים החדשים לאלו של אופן איי.איי. ועדיין, עם כל זאת שהם חסכו יפה יפה בהפקה (לא צילמו ולא שילמו לשחקנים) עדיין היינו מצפים למעט יותר ממי שרואה את עצמה כמובילה את התחום הכי חם בעולם.

בעוד OpenAI ניסתה לרגש ולחדש, גוגל בחרה בגישה ישירה ומחוברת יותר למציאות.

גוגל מציגה: AI מרגש ומשכנע

גוגל הצליחה לרגש את הצופים עם פרסומת אינטימית על אב חד-הורי שמתכונן לראיון עבודה בעזרת Gemini AI.
הסרטון מלווה את האב בזמן שהוא מתרגל תשובות לראיון עבודה עם הבינה המלאכותית – דרך חוויותיו כהורה. התוצאה? מסר אמין ומעורר הזדהות. אני מודה, הזלתי דמעה. דאם יו גוגל! הם תמיד מצליחים לרגש אותי עם הפרסומות המעולות שלהם, נותר רק לקוות שהכלים שלהם יעמדו באותו הסטנדרט. בחודשים האחרונים ניכר שיפור עצום בבשלות של הכלים השונים, ואם עד לא מזמן גוגל היו העפרון הפחות מחודד בקופסת ה-AI, הרי שלאחרונה הם מפגיזים, חוזרים למעמד הטבעי שלהם ונמצאים בעמדה לא רעה ליטול את ההובלה.

בעוד הפרסומת של OpenAI ניסתה לשדר יוקרה, גוגל הציגה את הבינה המלאכותית ככלי שימושי – עוזר אישי שעוזר להתמודד עם החיים האמיתיים. והמסר שלה נקלט היטב: Gemini הוא לא רק AI – הוא פרטנר לחיים.

מטא: כוכבים, צחוקים ומשקפיים חכמים

מטא לקחה את הגישה ההפוכה והלכה על הומור וכוכבים הוליוודיים. עם כריס פראט, כריס המסוורת' וקריס ג'נר, הפרסומת שלהם למשקפי Ray-Ban Meta שילבה הומור, טכנולוגיה, ושיגעון מוחלט.

בסרטון, שני הכוכבים מנסים להבין "מי אוכל אמנות?", בהתייחסות למיצג ה"קומיקאי" – הבננה שנמכרה ב-6.2 מיליון דולר. התוצאה הייתה משעשעת וקלילה, והמסר היה ברור: המשקפיים הם לא רק גימיק – אלא גאדג'ט מגניב שמביא את העתיד לעכשיו.

הבעיה? לא כולם השתכנעו שהמוצר עצמו שווה את ההייפ ולא לגמרי ברור שתמורת $380 מקבלים יותר מאשר משקפיים עם מצלמה.

סיילספורס: כישלון שיווקי בכיכובו של מת'יו מקונוהיי

סיילספורס ניסתה לשווק את Agentforce – הצ'טבוט שלהם לניהול לקוחות ושירותים – דרך פרסומת גרנדיוזית עם מת'יו מקונוהי ו-וודי הרלסון.
המסר: הבינה המלאכותית תעזור לך לקבל החלטות טובות יותר. או במילים שלהם – זה מה שבינה מלאכותית אמורה הייתה להיות. מדובר בקמפיין המשך לקמפיין משנה שעברה שדיבר על כך שאפשר להוציא יותר מבינה מלאכותית.

במקום להדגיש את התועלת של Agentforce, הפרסומת התמקדה בסיטואציות שטותיות כמו למצוא שולחן במסעדה או לבחור מנות. התוצאה? גל תגובות ציניות ברשת. אני מודה שאני בעצמי לא הייתי בטוח אם למוצר של סיילספורס יש AI או לא, כי נדמה היה שהם יורדים על הבינה המלאכותית. מסתבר שהמוצר שלהם אכן מבוסס בינה, והם ניסו לומר שאצלם זה אשכרה עובד כמו שצריך. לא פגע לטעמי.

אחד המגיבים ביוטיוב כתב:
"זה פרסומת ל-AI או סתם פרסומת לגרום לנו להרגיש מטומטמים?!"

פרסומת נוספת בסדרה, הפעם בשדה התעופה:

ולסיום, פרסומת מפתיעה של חברת GoDaddy

חברת גודדי מוכרת בעיקר כחברה דרכה ניתן לרכוש שם של דומיין אינטרנטי, כלומר כתובת אינטרנט לעסק שלכם.
אבל החברה נותנת שרותים רבים נוספים, כולל אחסון. מה שלא ידעתי זה שהם למעשה מתחרים של Wix ומאפשרים גם לבנות אתרים. ועוד עם בינה מלאכותית. אז הפרסומת שלהם עבור השירות הזה שנקרא Godaddy Airo בהחלט חידשה לי, אבל הפרסומת כל-כך ניינטיז שספק שמישהו יזכור אותה דקה אחרי הצפייה.

האם הפרסומות הצליחו? לא בטוח

למרות התקציבים העצומים, פרסומות ה-AI של 2025 לא הצליחו להעלים את החשש הציבורי מבינה מלאכותית.
במקום להציג את הטכנולוגיה כמועילה ובטוחה, חלק מהחברות הציגו אותה בצורה קריפית, לא משכנעת, או פשוט מגוחכת.

הסופרבול אמנם הציג את הכוח של AI בפרסום, אבל הוא גם חשף עד כמה רחוקות החברות מלהפוך את הבינה המלאכותית למשהו שהקהל באמת מחבק.

אז האם ChatGPT, Gemini או Meta AI הצליחו לשכנע אותנו שהם חברים אמיתיים?
אני חושב שלמטא יש את הפרסומת הזכירה ביותר אך לגוגל יש את האפקטיבית ביותר. הבעיה של גוגל היא שהמוצר שהם הציגו הוא מוצר די גנרי (צ׳ט שיחה) והוא מקדם את התחום כולו, בעוד מטא פרסמה מוצר ייחודי שלה (משקפי הרייבאן שלה) ולכן מבחינתי, המנצח הגדול של הערב הוא… (תופים)… מת׳יו מקונוהווי שכיכב ב-5 פרסומות בסופרבול (כולל של אובר איטס) וגרף סכום מטורף לכיס.

guest
1 תגובה
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
עודד פריד גאון
עודד פריד גאון
Guest
לפני 7 חודשים

הכי טובה היתה של גוגל פיקסל, והקטע הוא שהיא היתה הכי 'רגילה' כזה, אני חושב שזה נגע ברגש באנושות שבנו במבה שהכי מחבר אותנו.

חדשות בינה מלאכותית

匚尺丨ㄒㄒ乇尺乙 - קריטרז סרטון אנימציה פורץ דרך שהופק עם בינה מלאכותית יעמוד למבחן המבקרים בקאן 2026
לפני 3 שבועות

הוליווד בועטת: סרט האנימציה שנולד מבינה מלאכותית

חדשות Ai
וולמארט מסמיכה את העובדים שלה בבינה מלאכותית במסגרת ההשקעה שלה בהון האנושי
לפני 3 שבועות

וולמארט משדרגת קופאים לעולם הבינה

חדשות Ai

אודות המחבר/ת ארז רובינשטיין

ארז רובינשטיין כיהן כמנהל הקריאייטיב בקמפיין הבחירות של בנט, מרצה מבוקש בתחום ה-Gen Ai ומפעיל עמוד טיקטוק מצליח. ממייסדי A.I SAMURAI – קהילת בינה מלאכותית.

כתבות חדשות

מילות הבאזז של הבינה המלאכותית מצאו את דרכן למיינסטרים
לפני 4 שבועות
חדשות Ai

סלנג הבינה המלאכותית חודר לשפה היומיומית

Apertus מציגה תשתית בינה שקופה באמת
לפני 4 שבועות
חדשות Ai

שווייץ משנה את חוקי המשחק עם מודל AI פתוח ושקוף

מודל אחד הוא מניפולטור יותר מכל שאר המודלים. זה נהדר למשחק וורוולף. זה אולי פחות נהדר עבורנו.
לפני 4 שבועות
חדשות Ai

הניצחון שמערער את כללי המשחק