בינה מלאכותית בעולם הפרסום: מהפכה שיווקית חדשה
כשהעולם נעשה יותר ויותר דיגיטלי, השימוש בבינה (Ai) הופך לקריטי בתחום הפרסום והשיווק. בינה מלאכותית אינה משמשת רק ככלי לייעול תהליכים, אלא גם ליצירת פרסומות שובות עין וחווייתיות המתקשרות עם הצרכן ברמה האישית ביותר. המותגים המובילים בעולם הבינו את הפוטנציאל העצום של הטכנולוגיה והחלו לאמץ אותה במלוא העוצמה בקמפיינים השיווקיים שלהם.
שימוש ב-Ai מאפשר למותגים ליצור תוכן פרסומי לפלח קהלי יעד בצורה מדויקת יותר ולהגיע אליהם בדרכים שלא היו אפשריות בעבר. מהפכת הבינה מלאכותית מביאה עמה שינויים רבים בתעשיית הפרסום, וכתבה זו תציג סקירה של עשרה קמפיינים חדשניים בהם מותגים מובילים שילבו בינה כדי להציג תכנים מרתקים ומעוררי השראה.
eToro – "Be the Investor You Want to Be"
המותג הפיננסי eToro בחר להציג את פלטפורמת ההשקעות החברתיות שלו באולימפיאדת פריז 2024 עם פרסומת שנוצרה כולה באמצעות בינה מלאכותית. מטרת הקמפיין הייתה להציג את הגמישות והחדשנות של הפלטפורמה המאפשרת לכל סוג של משקיע לשגשג. הפרסומת נוצרה באמצעות Lightricks' LTX Studio, כלי Ai מתקדם המאפשר יצירת תוכן ויזואלי ותנועה בעלות נמוכה ובמהירות רבה. הבמאי של הקמפיין, אילן בוני, סיפר לנו בהרחבה על תהליך היצירה הייחודי.
Lidl – "Lidlize"
"Lidlize" הוא קמפיין שנוצר על ידי הרשת הקמעונאית Lidl בצרפת, ואיפשר למשתמשים להציע רעיונות למוצרים חדשים שהמותג ייצר, ואף הפך את הרעיונות לעיצובים ויזואליים בעזרת מחוללי תמונות של בינה מלאכותית. הקמפיין היה הצלחה עצומה עם יצירת מעל 2 מיליון עיצובים תוך פחות מחודש, ובסיומו נבחר זוכה הקמפיין אשר זכה בשנה שלמה של קניות חינם בלידל כמובן.
מקדונלד'ס – "Sweet Connections"
הקמפיין נקרא ״חיבורים מתוקים״ והוא קורא לצעירים לבלות זמן איכות עם סבתא שלהם גם אם הם דוברים שפות שונות. אני זוכר את הסבתא של אשתי, שהגיעה מתימן, ותמיד הייתה מניחה יד קטנה ומקומטת למדי על הראש שלי ומברכת אותי במה שנשמע כמו בליל של תימנית, ערבית ועברית.
לא הבנתי מילה. אז מקדונלדס (ומשרד הפרסום שלהם IW Group) לקחו את התובנה הזו, וההבנה שיש לא מעט סבתות שלא יכולות לתקשר עם הנכדים/ות שלהן, וקראו להם לבוא לסניפים, לאכול יחד גלידת "Grandma McFlurry״ ולהשתמש בתוכנת דיבוב Ai בסניף כדי לתקשר אחד עם השנייה. הקמפיין עם ה-Ai הוא חלק ממהלך כולל של מקדונלדס הקורא לדור הצעיר לבלות זמן איכות עם סבתא במקדנולנדס. יישום חמוד, אפילו מרגש, ומחובר היטב לערכי המותג ולסיפור טוב.
פריז סן-ז'רמן (PSG) – "Home Kit 2024/25 Photoshoot"
פריז סן-ז'רמן השתמשו בבינה כדי ליצור את צילומי הפרסום של מדי הבית לעונת 2024/25. הקמפיין נעשה בהובלת בנימין בנישו, ששילב כלים כמו Midjourney ו-Stable Diffusion כדי לייצר תמונות באיכות גבוהה של שחקני הקבוצה במדי המשחק החדשים, מה שהביא לאפקט מרהיב ולתגובה חיובית בקרב האוהדים.
Dove – "The Code"
מזה שנים רבות שחברת Dove, מותג טיפוח העור, מייצרת סרטים מעולים המקדמים את אידאל היופי הטבעי. בכך היא מבדלת את עצמה משאר המותגים בקטגוריה שמציגים דוגמניות מושלמות. והנה, כעת היא עושה זאת שוב, וכמו כולם, היא משתמשת ב-Ai. רק שכמו באסטרטגיה, דאב מבדלת את עצמה גם כאן, ומשלבת באופן חכם את ה-Ai כחלק אינהרנטי מהאסטרטגיה ארוכת שנים של המותג ולא כגימיק חד פעמי. אורכו של הסרט כ-2 דק׳, כך שקשה לקרוא לו פרסומת, זה כבר ממש תוכן.
עיתון AnNahar – "The AI President"
עיתון AnNahar הלבנוני יצר "נשיא Ai" במטרה להציג כיצד מנהיגות אובייקטיבית יכולה לעזור ללבנון בתקופת משבר פוליטי. הפרויקט, שהתבסס על נתונים היסטוריים של העיתון, יצר כלי דיגיטלי שיכול לייצר פתרונות מבוססי נתונים לאתגרים השונים במדינה, וזכה להצלחה ולתשומת לב בינלאומית.
Under Armour – "Forever Is Made Now"
מותג הביגוד הספורטיבי Under Armour השיק קמפיין שבו Anthony Joshua, אלוף אגרוף כבד משקל, כיכב במודעות שכולן נוצרו באמצעות בינה מלאכותית. בזכות הטכנולוגיה, הצליחו ליצור קמפיין מרשים ומעורר השראה שהתחבר רגשית לצופים וגרם למותג לבלוט.
Milka – "Let Snelle Sing It For You"
Milka השתמשו בטכנולוגיות בינה כמו ChatGPT ו-Uberduck כדי לאפשר למשתמשים ליצור שירי ראפ מותאמים אישית בביצוע הראפר ההולנדי Snelle, והציעו חוויה פרסומית חדשה ויצירתית שהגיעה ל-135 מיליון חשיפות אונליין. אנשים נתנו בריף לשיר, שאח״כ נכתב באופן אוטומטי בסגנון של הראפר והופק עם אוברדאק.
KitKat – "Have AI Break"
קמפיין KitKat הדגים כיצד בינה מלאכותית יכולה להשתפר כשהיא "עושה הפסקה" לפני ביצוע משימות, ובכך חיזק את המסר המותגי "Take a Break" גם בעולם הטכנולוגיה. הקמפיין זכה ל-80 מיליון חשיפות אורגניות והיה אחד הנצפים ביותר בתרבות Ai.
Nescafé Dolce Gusto – "The FrappAI of Your Dreams"
מותג הקפה Nescafé Dolce Gusto יצר קמפיין מותאם אישית שבו משתמשים יכלו ליצור תמונות בינה מלאכותית של הפרפה המושלם שלהם, מה שגרם לזינוק במעורבות עם המותג ולעלייה של 15% בכמות העוקבים בפרופיל האינסטגרם המקסיקני של המותג.
תחזית לעתיד
הקמפיינים האלו ממחישים את העוצמה והפוטנציאל של בינה מלאכותית בפרסום. עם התקדמות הטכנולוגיה, המותגים מגלים דרכים חדשות להתחבר לקהלים שלהם, לספר סיפורים חדשים ולעורר רגשות בדרכים שעד כה לא היו אפשריות.
בעולם שבו פרסום הפך לתחום תחרותי מתמיד, המותגים שמאמצים Ai מציגים חדשנות אמיתית מנצחים. השילוב בין יצירתיות אנושית לבין יכולות בינה מציב את עולם הפרסום על מסלול מלהיב לעתיד שבו כל קמפיין יכול להיות חוויה ייחודית ומעוררת השראה.
מה דעתכם על השימוש בבינה מלאכותית בפרסום? האם אתם חושבים שזה העתיד של התעשייה? שתפו אותנו בתגובות!