חווית שירות שנותנת הצצה אל העתיד
לא מזמן שמתי לב שהמנוי השנתי שלי לשירות ClipDrop התחדש אוטומטית ללא ידיעתי, בסכום לא מבוטל של ₪419. יום לאחר שגיליתי את החיוב במייל, ביטלתי את המנוי ויצרתי קשר עם החברה כדי לבדוק אפשרות לקבלת החזר. כמובן שגם את המייל ניסחתי בעזרת צ׳ט ג׳יפיטי. תוך עשר דקות קיבלתי מייל חזרה (ביום שבת יש לומר) והופתעתי לגלות כי במקום להמתין לנציג שירות, הופניתי לצ'אט מבוסס בינה מלאכותית בשם "קינו". אחרי שווידאתי כמה פרטים בסיסיים, כתבתי לו שוב על הבעיה שלי, ולאחר 5 שניות בלבד (!) העניין טופל לשביעות רצוני המלאה.
השוואה לשירות לקוחות מסורתי
"קינו" זיהה מיד את ההזמנה שלי, אישר את הביטול והעביר את ההחזר לחשבוני, תוך שהוא מודיע לי במייל שכל התהליך הסתיים. זה היה תהליך מהיר, פשוט וללא תקלות.
במקרים קודמים, הייתי צריך להמתין זמן ממושך על הקו, להסביר את עצמי לנציג, ולא פעם להתמודד עם תהליכים מסורבלים שאורכים ימים. כאן, בתוך דקות בודדות, הכול נפתר לשביעות רצוני המלאה. למעשה, זמן הטיפול היה קצר יותר מהזמן שהיה לוקח לבן אנוש לקרוא את מה שכתבתי. מדהים.
האם זה העתיד של שירות הלקוחות?
השימוש בבינה מלאכותית בתחום שירות הלקוחות מוכיח שהוא לא רק חוסך זמן ומשאבים, אלא גם משאיר את הלקוחות עם תחושה טובה יותר. יותר ויותר חברות יכולות לאמץ פתרונות כאלה כדי לשפר את חוויית הלקוחות שלהן ולהפוך תהליכים מסובכים למהירים ויעילים. זו הייתה חוויה שהראתה לי כמה רחוק הגיעה הטכנולוגיה וכיצד היא יכולה לשנות את האופן שבו אנו מתקשרים עם חברות. עכשיו רק נותר לבצע את האוטומציה מהצד שלי, לבנות בוט (אייג׳נט) תלונות שאני אפנה אליו כל תלונה שיש לי והוא כבר ידאג להתקשרות מול הגורם הרלוונטי ויבצע את הכל עד לסיום הטיפול.