העולם עובר מניתוח העבר לניבוי העתיד
Crunchbase, ששימשה במשך שנים כמאגר נתונים אמין על חברות פרטיות וסטארטאפים, משנה את פניה. החברה מכריזה על עידן חדש בשוק המודיעין העסקי – עידן שבו בינה מלאכותית מחליפה את הדיווחים הסטטיים בתובנות חיות ותחזיות מדויקות על עולם ההשקעות והיזמות.
כך נראה האתר החדש:
לדברי מנכ"ל Crunchbase, ג'אגר מקונל, "תעשיית הנתונים ההיסטוריים כפי שהכרנו אותה – מתה. מי שעדיין נשען על מידע סטטי, כבר מיושן." המהלך מבטא שינוי מהותי בגישת החברה: במקום לאגור ולשמור נתונים על העבר, Crunchbase שואפת להיות הכלי המרכזי שינבא את העתיד.
כיצד פועל מנוע החיזוי החדש?
הפלטפורמה החדשה של Crunchbase מתבססת על עיבוד מתקדם של כמויות עצומות של נתונים מכל רחבי הרשת – החל מהגשות לרשויות ממשלתיות, דיווחי עובדים ומשקיעים ועד לשותפויות עם מקורות מידע שונים. החברה משלבת מידע זה עם דפוסי שימוש של 80 מיליון המשתמשים הפעילים שלה כדי לזהות טרנדים ולהפיק תחזיות מדויקות.
מערכת הבינה המלאכותית של Crunchbase מסוגלת לזהות מגמות מתפתחות בשוק, להעריך אילו חברות צפויות לקבל מימון נוסף, אילו סטארטאפים עשויים להפוך לחד-קרן (unicorns) ומי יהיו היעדים האטרקטיביים לרכישה. לפי נתוני החברה, ניסויי החיזוי הפנימיים שלה הציגו דיוק של 95% בניבוי גיוסי הון, עם 99% recall (יכולת לזהות כמעט כל עסקה שבאמת תתרחש).
מה ההבדל בין Crunchbase למתחרות?
שוק המידע העסקי רווי שחקנים כמו PitchBook ו-CB Insights, המספקים נתונים על חברות פרטיות. אולם ההבדל המרכזי שמציבה Crunchbase הוא הגישה הפרואקטיבית: היא אינה רק מספקת תמונת מצב עכשווית, אלא מציעה יכולת ניבוי המתבססת על ניתוח מאות מיליוני אינדיקטורים.
בדומה לדיפ ריסרץ׳ אפשר לבקש מחקר, למשל על הסטארטאפים החדשים בתחום הבינה:
בנוסף, המערכת של Crunchbase מתעדכנת באופן רציף, עם עדכון מיליוני נתונים מדי רבעון, בניגוד למאגרים מסורתיים המסתמכים על דיווחים תקופתיים ידניים. כך, המשתמשים בפלטפורמה מקבלים מידע דינמי בזמן אמת, ולא רק סקירה היסטורית.
השפעת החידוש על עולם ההשקעות
Crunchbase מגדירה מחדש את הדרך שבה משקיעים, יזמים וחברות משתמשים במידע עסקי. בנקים, קרנות הון סיכון ומנהלי השקעות יכולים להשתמש בפלטפורמה החדשה כדי לזהות הזדמנויות השקעה לפני שהן מתממשות בפועל, ולתכנן אסטרטגיות מימון בצורה חכמה יותר.
גם יזמים מרוויחים מהפיתוח החדש: סטארטאפים יכולים להבין טוב יותר כיצד למקם את עצמם מול משקיעים פוטנציאליים, לזהות תחרות בזמן אמת ולבנות תוכנית גיוס אסטרטגית מבוססת על תחזיות.
העתיד של Crunchbase – ומה זה אומר עבור השוק
Crunchbase עצמה היא חברה שמגויסת להשקעות הון סיכון – עד כה גייסה כ-100 מיליון דולר, כולל 50 מיליון דולר ביולי 2022 ממשקיעים כגון Alignment Growth, Mayfield Fund ו-Emergence Capital. ההשקה המחודשת שלה מציבה את החברה בחזית התחום, ומשדרת מסר ברור: המידע העסקי של המחר יהיה מבוסס בינה מלאכותית, ולא על דוחות סטטיים.
בעידן שבו מהירות ודיוק בניתוח מידע הם המפתח לקבלת החלטות, Crunchbase לא רק עוקבת אחרי הטרנדים – היא יוצרת אותם.